كشف 80 سكه طلا و چهار شمش طلا از منزل معاون سابق وزیر صنایع و معادن
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، 'كامران فراهانی' در نوبت عصر یازدهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در دفاع از كیفرخواست صادر شده علیه 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن گفت : متهم مدعی است كه سكه ها و شمش های طلای كشف شده از منزلش را به عنوان هدیه دریافت كرده است.

نماینده دادستان تهران همچنین از كشف پنج سند ملكی به نام متهم و همسرش و 300 میلیون تومان پول در حساب بانكی وی خبر داد و گفت: در این رابطه متهم مدعی است كه این پول را به عنوان قرض از یك شركت خصوصی دریافت كرده است.

فراهانی افزود: در حال حاضر چهار پرونده دیگر با موضوع ارتشا برای معاون سابق وزیر صنایع و معادن مفتوح و در حال رسیدگی است.

نماینده دادستان تهران گفت: آقای 'خ.الف'، معاون سابق وزیر صنایع و معادن برعكس آقای 'م.الف' متهم اصلی پرونده كه با هركس دست می داد، به او رشوه می داد، متهم نیز به هر كس دست می داده از او پولی می گرفته است.

نماینده دادستان تهران در ادامه با بیان اینكه در این جلسه و جلسات قبلی شاهد بودیم كه متهمان سوابق خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس بیان می كردند،گفت: این ها سوء استفاده از برخی عناوین است و به طور قطع دشمنان اسلام از این عناوین سو استفاده خواهند كرد.

وی با بیان اینكه‌آقای 'خ.الف' چندین سمت مانند معین صنایع استان خوزستان، رییس دفتر سابق وزیر صنایع و معادن، عضو و هیات مدیره ایمیدرو و مدیرعامل آن بوده است گفت: برای اینكه یك فردی نفوذ داشته باشد همین چند سمت كافی است و چنین شخصی از این پتانسیل برخوردار بوده است تا با رایزنی ها ،‌سهمیه شمش گروه ملی را در ستاد فولاد افزایش دهد.

نماینده دادستان تهران گفت: هیچ قانونی در كشور این اجازه را نداده است كه فردی بتواند بخاطر انجام كار خیر رشوه بگیرد و در جایی از قانون ذكر نشده كه رشوه فقط برای انجام دادن كار غیرقانونی است بلكه می توان رشوه گرفت و كار قانونی انجام داد.

فراهانی همچنین به اظهارات متهم درباره خدماتش در طول سالیان گذشته اشاره كرد و گفت:‌ هر كسی كه مدیر می شود باید خدماتی داشته باشد و نمی توان به خاطر انجام چند خدمت سو استفاده شخصی را لحاظ نكرد.

فراهانی افزود: به عنوان نمونه آقای 'ك' شهردار سابق تهران نیز خدمات بسیاری را انجام داده بود و حتی فهرست خدماتش بسیار طولانی بود و اگر آقای 'ك' درست مجازات می شد بعد ها به عنوان مسوول انتخابات 'ك' به تلویزیون نمی آمد.

نماینده دادستان تهران در ادامه خطاب به قاضی سراج گفت: اگر برای آقای 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن مجازات خفیفی در نظر بگیرید مدیون ملت هستید.

وی افزود: بر اساس مطالعات جامعه شناسان و جرم شناسان ،‌ریشه بسیاری از جرایم موجود در سطح جامعه همین تبعیض هاست.

به گفته وی وقتی مامور دولتی یا كسی كه معاون وزیر است خیانت می كند، باید وی را چنان زد كه دیگر بلند نشود و حتی اگر بلند شد ذلیل شود.

وی ادامه داد: وقتی معاون وزیری 900 میلیون تومان رشوه می گیرد دیگر كسی را نمی توان نصیحت كرد كه چرا قانون را رعایت كرد.

فراهانی گفت: آثار مخرب اعمال آقای 'خ.الف' به هیچ وجه پاك نمی شود و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد.

به گفته فراهانی، وجود برخی قرائن عدیده،مانند اظهارات 'م.الف' ، اظهارات 'م.ش' ، اظهارات 'ع.ر'، گزارش آقای تورگ معاون دادستان تهران، رویه 'م.الف' كه همه جا بی مورد پول خرج نمی كرد و برداشت عرف از نحوه دریافت وجه توسط معاون سابق وزیر صنایع و معادن، سوء شهرت 'خ.الف' بر اساس اظهارات همكاران قبلی وی و عدم اعتراف وی در روزهای نخستین بازجویی مبنی بر گرفتن وجه الرشاء ضمن اینكه متهم را مستحق افساد فی الارض می دانیم، برای وی تقاضای مجازات خار كننده از دادگاه را داریم.‌

وی با بیان اینكه آقای 'خ.الف' همواره پول نقد می گرفته است، گفت: حمل و نقل پول نقد برای یك معاون وزیر كه حسابهای متعدد دارد،‌ غیرقابل توجیه است، مگر حضرت علی اصغر (ع) در خواب به شما گفته بود كه دلار و سكه و ارز بگیرد و یك مجتمع فرهنگی، مذهبی به نام آن حضرت بسازید.

فراهانی ادامه داد: همچنین برخی منابع موثق و غیرموثق به تواتر و مكررا گفته اند كه این آقا از آن حرفه ای هاست و عادت دارد كه از پیمانكاران رشوه بگیرد.

اجتمام**9134 **9140





:: برچسب‌ها: آیفون , مربع , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 1546
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: